Педагогічні виступи

Засідання
методичного об’єднання класних керівників
                                                                            27.03.2015 р.

1.     Роль учнівського самоврядування у згуртуванні учнівського колективу. З досвіду роботи класного керівника Скорейко О.М.
2.     Огляд літератури.
Слухали:
Скорейко О.М.,  яка в своєму виступі поділилася власним досвідом роботи щодо згуртування учнівського колективу шляхом розвитку учнівського самоврядування. А саме Олена Михайлівна звернула увагу присутніх на те, що дитяче самоврядування, правильно організоване педагогами, відкриває невичерпні можливості для постійного вдосконалення виховного процесу. Воно сприяє розвитку дитячої ініціативи, яка стає джерелом нових знахідок та перемог, згуртуванню учнівського колективу.
    Саме це і вплинуло на її вибір у роботі з класним колективом. Пріоритетом обраної виховної моделі – учнівське самоврядування – є прагнення підготувати особистість дитини до тих життєвих ситуацій, в яких йому доведеться діяти в майбутньому, доступними засобами, в контексті особистісно орієнтованого навчання, допомогти перейти йому на якісно новий рівень розвитку, трансформувавшись в суб’єкта власної життєтворчості та життєдіяльності, здатного самотужки зайняти притаманне лише йому місце в людському соціумі, долаючи всі можливі перепони, адаптуючись до умов, що змінюються. 5 клас, сказала Олена Михайлівна,  – це зародок майбутніх досягнень колективу. Було проведено декілька зборів учнів класу, на яких разом вирішили – самоврядування потрібне для того, щоб:
-       відповідальність за всі справи у класі була колективною, а не тільки класного керівника;
-       клас повинен стати єдиним колективом;
-       у кожного має бути конкретне доручення;
-       у колективі повинні бути дисципліна, порядок, організованість.
    Розпочали свою роботу із колективно творчих справ, що сприяли розвитку колективістських, демократичних основ життя, самостійності та ініціативи дітей, згуртуванню колективу. І головним правилом для мене було: більше самостійності – адже, виконуючи роботу за дітей, ми позбавляємо їх можливості пізнавати життя на власному досвіді. А також прийняття дитини як особистості, визнання її індивідуальної своєрідності, її права на виявлення свого «Я» на тому рівні розвитку, якого вона досягла у своєму житті.

Антоненко О.О., заступника директора школи з виховної роботи, яка охарактеризувала роботу класного керівника Скорейко О.О., а саме вказала, що Олена Михайлівна досвідчений, творчий, наполегливий класний керівник. Досконало володіє різноманітними методами виховної роботи. Вимоглива і разом з тим доброзичлива та терпелива. Любить дітей, розуміє їх психологію, знає індивідуальні особливості та уподобання. У своїй діяльності використовує сучасні досягнення педагогічної науки, виховує в дітей любов до Батьківщини, до свого народу, його минулого і сьогодення.
Значну увагу приділяє роботі по організації класного колективу засобами самоврядування, що сприяє формуванню в школярів гуманних міжособистісних стосунків, почуття власної гідності, вміння відстоювати свою життєву позицію.
Класний керівник постійно проводить різноманітні тренінги, диспути,  години спілкування, проектні роботи, мета яких - згуртувати учнів, сформувати у них навички самоврядування, соціальної активності та соціальної відповідальності у процесі практичної громадської діяльності.
Систематично працює над підвищенням фахового рівня. Вивчає і творчо використовує досвід кращих педагогів-новаторів. Щедро ділиться власними надбаннями.

 Мітракову Н.Є., завідуючу шкільної бібліотеки, яка ознайомила присутніх з підбором літератури з даного питання.  








Семінар – практикум
«Система роботи класного керівника в сучасній школі з питань удосконалення родинного виховання».
від    15 . 12. 2014 р.
Тема:
                             
Мета:  гармонійний всебічний розвиток дитини, розуміння пріоритету виховання дітей у сім'ї та гуманних взаємин між членами кожної родини, важливості ролі сім'ї у житті суспільства, створення сприятливої трудової атмосфери в сім'ї, виховання національної свідомості і самосвідомості, культури поведінки в сім'ї, залучення до традицій родинно-побутової культури українців, активної участі у всенародних і сімейних святах.

Форма проведення: психолого-педагогічний семінар
Тривалість: 45 хв.

Хід семінару:

1. Завдання, зміст і методика виховання дітей в сім'ї.

2. Види й методи роботи з батьками учнів.
3. Використання нетрадиційних форм роботи з батьками.
4. Удосконалення родинного виховання.
·        Виступ соціального педагога Ліщук Д.І.  щодо завдань, змісту і методики виховання дітей в сім'ї.
·        Виступ заступника директора з виховної роботи Антоненко О.О.  про види та методи роботи з батьками учнів.
·        Виступ класного керівника 5-б класу Скорейко О.М. про використання нетрадиційних форм роботи з батьками (з досвіду роботи).
·        Виступ директора школи Легусової У.І. щодо удосконалення родинного виховання.
·        Огляд літератури.
1.     Бех І.Д. Духовні цінності розвитку особистості / Педагогіка і психологія №4 (14) 1997, науково-теоретичний та інформаційний журнал Академії пед. наук України. – С.124-129.
2.     Зязюн І.А. Педагогіка добра: ідеали і реалії: Науково-методичний посібник. – К.: МАУП, 2000. – 312с.
3.     Пономаренко Л.П., Белоусова Р.В. Психология семейных отношений // Пономаренко Л.П., Белоусова Р.В. Психология для старшекласников: Пособие для педагога. Часть2., 11 класс. – М., 2001 С.82-95.
4.     Фіцула М. Виховання почуття відповідальності у дітей в умовах сім’ї // Директор школи. – 1999. — №7. – С.2.
  1. Флейк-Хобсон К. и др. Развитие ребенка и его отношений с окружающими: Пер. с анг. / Флейк-Хобсон К., Робинсон Б.Е., Скин П. – М.: Центр общечеловеческих ценностей, 1993. – 511с.

Комментариев нет:

Отправить комментарий